Wat kan pijn rond de borst na het eten zijn?

Ik heb de laatste tijd last van pijn rond de borst na het eten van, vooral, vet voedsel. Soms ook wat benauwd. Ik heb niet het gevoel dat ik last heb van brandend maagzuur, dit zou immers ook een zuur gevoel moeten geven lijkt mij. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7K
ronron1212
3 jaar geleden
De huisarts is daarvoor.
ronron1212
3 jaar geleden
Je kan overal naar de huisarts @Annavd91
Erna55
3 jaar geleden
Wanneer je je zorgen maakt over je gezondheid dan is het wel nodig om de deur uit te gaan naar een arts.
Was je handen, houd 1,5 meter afstand en draag een mondkapje.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het zou een lichte galaanval kunnen zijn.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Maagzuur voelt niet altijd zuur...kwam ik achter tijdens mijn zwangerschap.

Antwoorden (1)

Maagzuur en vet eten hebben niet altijd direct met elkaar te maken. Enkele symptomen van maagzuur zijn druk achter het borstbeen en een opgeblazen gevoel.
Als jij zo duidelijk kunt aangeven, dat de pijn te maken heeft met vet eten kan je beter naar de HUISARTS gaan. Wellicht schijft die maagzuurremmers voor. Wellicht is er ook een andere oorzaak.