Waarom stinken mijn scheten en ontlasting haast nooit?

Ik laat regelmatig scheten zoals elk ander mens, alleen (gelukkig) stinken deze 9 van de 10 keer niet. Ook als ik naar de wc ga voor een grote boodschap komt het regelmatig voor dat hier weinig of geen stank bij zit. Alleen maar fijn natuurlijk, maar ik vraag me af hoe dit kan en of het wel gezond is eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet mij hier aan denken: Een klein oud vrouwtje gaat naar de dokter en zegt:"Dokter, ik heb een probleem met gasvorming. Het stoort me eigenlijk niet, want mijn winden zijn altijd stil en ruiken niet. Eigenlijk heb ik sinds ik hier binnen gekomen ben al minstens 20 winden gelaten. U heeft er vast niets van gemerkt, want ze ruiken niet en zijn altijd stil."De dokter:"Ik begrijp het, neem dit medicijn en kom volgende week nog maar eens terug."De week erna komt het vrouwtje terug bij de dokter. "Dokter, ik weet niet wat u mij gegeven heeft, maar mijn winden, ze zijn nog steeds geluidloos, maar ze stinken verschrikkelijk!"De dokter zegt:"Goed zo, nu uw neusholtes weer open zijn zullen we eens kijken wat we aan uw gehoor kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whahaha ja dat zou een goeie zijn, maar dan zouden de mensen in mijn omgeving ook allemaal slecht ruiken want die ruiken het ook niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahaha!

Antwoorden (4)

Dat is een teken dat je gezond bent. Dan is je spijsvertering en voeding blijkbaar goed op orde.
Stinkende scheten komen vaker voor bij mensen waarbij de darmen niet optimaal werken. En bepaalde producten zorgen ook voor extra zwavelverbindingen in je darmgassen (die de stank veroorzaken).

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens mij was het vooral bij veel vleesproducten en junkfood eten dat het gaat stinken.
Ik kan helaas het artikel zo snel niet meer vinden.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okay alleen ik eet juist erg ongezond, vaak juist junkfood veel vlees en frisdrank, weinig fruit en groente enz?
Ritsuka
11 jaar geleden
ah, dan ben je dus niet gezond bezig.
Dan heb je waarschijnlijk gewoon geluk dat ze niet zo stinken.
Of stinken ze wel, maar is je neus niet zo goed?
En je weet hopelijk zelf ook wel dat op deze manier eten op de lange termijn niet goed voor je is.
De scheten stinken als de bacteriën zwavel (rotte eieren lucht) uitscheiden. Zwavelgas ontstaat bij de afbraak van eiwitten, deze zitten in bijvoorbeeld vlees en kip en natuurlijk in eieren! De een stinkt meer dan de ander, maar dat komt omdat iedereen een unieke verzameling bacteriën heeft.

Bron: http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/het-menselijk-lichaam/waarom-stinken-winden-zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen vegetarisch eet, ruikt je ontlasting niet. Scheten hoeven ook niet per se te stinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou....
JIJ vind dat je scheten niet stinken!!
de meeste mensen vinden hun eigen ontlasting niet erg vervelend ruiken maar ANDEREN die die lucht ineens ruiken vinden het niet prettig.
check nog eens af wat anderen van je lucht vinden.