Is het slecht om vaak in het donker te zitten?

Is het slecht om vaak in het donker te zitten, ondanks kunstlicht? Wegens inkijk aan de straatkant werk ik vaak met (donkere) gordijnen gesloten. Is dit slecht voor de gezondheid?

2.6K
Ritsuka
2 jaar geleden
Is plakfolie op de ramen een optoe? Geen inkijk, wel licht
Amadea
2 jaar geleden
Het kan zeker invloed op je gemoedsstemming hebben om veel in het donker te zitten. Kijk bijvoorbeeld naar de mensen in het noorden van Noorwegen, die in de winter vrijwel geen daglicht zien en daardoor grotere kans op depressiviteit hebben.

Het beste antwoord

Tot op de dag van vandaag discussiëren wetenschappers nog over dit onderwerp: de gedachte dat lezen bij slechte verlichting schadelijk is voor de ogen. Er is echter geen reden tot zorg. Er bestaat geen bewijs waaruit blijkt dat het lezen bij zwak licht slecht is voor uw ogen. Eén ding staat echter als een paal boven water: lezen bij zwak licht maakt het moelijker om de woorden op de bladzijde te zien. Lezen wordt daardoor inspannender, wat ervoor kan zorgen dat de ogen vermoeid raken. Dit kan leiden tot rode ogen en hoofdpijn. Toch toont een onderzoek dat in het gerenommeerde British Medical Journal is gepubliceerd door Amerikaanse wetenschappers aan dat de ogen zelf niet beschadigd raken.
fremar
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nope! Wel letten op je vitamine d