Ineens veel vocht in elleboog, wat zijn mogelijke oorzaken?

sinds twee dagen heb ik een bult vocht ter grootte van een mandarijn aan mijn elleboog hangen.
het is verder totaal niet pijnlijk of zelfs maar gevoelig, dus een bursitis of studentenelleboog lijken mij uitgesloten.

graag geen verwijzingen naar de huisarts, daar ga ik tzt zeker naar toe!

Rieneke1
11 jaar geleden
50.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk overbelasting. Een collega van mij had exact hetzelfde. En bij hem was het een onsteking van het gewricht/ pezen. Soort muis arm.
Oplossing was ontstekingsremmers, rust en fysio.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
maar dan heb je het toch over rsi, en dat is echt wel pijnlijk? en de elleboog wordt zeker niet overbelast.
het is me een raadsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoeft dus niet... Ik dacht ook dat een onsteking altijd pijnlijk was. Maar die ontsteking resulteerde in een vochtophoping.
Het lichaam blijft wonderlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En overbelasting kan ook door 2x een verkeerde beweging maken.
Rieneke1
11 jaar geleden
idd, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar tis gelukkig niet levensbedreigend... Even aanhoren wat de huisarts zegt.

Andere antwoorden (2)

Grote kans dat je toch een bursitis hebt, een slijmbeursontsteking. Dat hoeft niet pijnlijk te zijn maar een mandarijn aan je elleboog zit natuurlijk wel in de weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook een aantal keren gehad, bij was was de verkleving lasgegaan??
Een weekje een drukverband in de vorm van een kousje en het was weg