Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

er zit een splinter onder me nagel, maar ik kan er niet bij met een pincet. wat kan ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wachten tot dat de nagel naar boven groeit.

Voor een splinter waar je niet bij kan altijd naar uw huisarts!

Als je er geen last van hebt, gewoon laten zitten. Desnoods een beetje jodium tussen je nagel druppelen. Uiteindelijk groeit het er vanzelf weer uit. Heb je er wel last van, dan moet je even langs de dokter. Daar kunnen ze hem voor je verwijderen.

Regelmatig weken in een sopje van Biotex (blauw) en verder de natuur zijn gang laten gaan..Het splintertje word vanzelf naar boven geduwt,door een kleine ontstekingsreactie. en dan kun je het met een schone pincet pakken.

Als je er hinder of pijn van hebt, kan je hem best nu meteen laten verwijderen door de huisarts. Mijn man heeft een hele tijd geleden ook een splinter onder zijn nagel gehad. Hij had hem laten zitten en dacht dat hij er wel zou uitgroeien. Niet dus! De splinter zit nu helemaal ingekapseld onder de nagel en moet nu uiteindelijk toch door een arts verwijderd worden, omdat hij er last van krijgt. Het zou ook wel eens kunnen dat de huid rond de splinter ontstoken geraakt. Dus best laten verwijderen als je er zelf niet bij kunt.

Grootmoeders middel: Vinger in een pot groene zeep steken en wachten (ondertussen leuke film op zetten). Wel: hoe sneller na het oplopen van de splinter hoe sneller hij eruit is.

Bronnen:
Oma :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100