Kan je bij hooikoorts geel oogwit krijgen?

Ik heb hooikoorts, maar heb hier nooit heel erg last van.
Maar nu is 1 van mijn ogen alleen de onderste helft geel, en waar hij geel is, is het ook dik.

Kan dit van hooikoorts komen of een andere irritatie?

Het begon namelijk wel toen ik 1/2 min naar buiten liep, eerst was het heel erg geirriteerd maar nu, uur later, is het alleen nog maar dik en traant mijn oog nog wel veel.

Toegevoegd na 2 uur:
Foto is niet heel duidelijk..
Maar onderste helft van me oog is zegmaar geel, alleen wit randje om me iris is wel wit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Meestal geeft hooikoorts tranende en geprikkelde ogen (vaak rood). Geel aan beide ogen is geelzucht (zie link), maar 1 oog. Infectie of toch wat pollem in oog, met zwelling als gevolg. Foto mogelijk?

Toegevoegd na 2 uur:
De foto laat inderdaad een gele gloed zien wel inderdaad iets onscherp), maar lijkt ook wat toename van bleodvaatjes: gezien de tijdsrelatie toch meest waarschijnlijk allergische conjunctivitis zie bron 2 (Engels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat een nare naam heeft die website...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar het gaat alleen om het plaatje!

Andere antwoorden (1)

Het zou een pinguecula kunnen zijn. Dat is een lichtgele verdikking in het slijmvlies van het oog. Deze verdikking zit vaak aan de neuszijde. Het is een goedaardige verandering van het slijmvlies. Het is niet bekend waarom dat gebeurt, maar het wordt veroorzaakt door een opeenhoping van eiwitten. Veel mensen hebben een pinguecula, vooral mensen die veel buiten zijn. Het kan problemen geven bij het dragen van contactlenzen.
Het kan geen kwaad. Je hoeft het waarschijnlijk niet te laten behandelen. Alleen ontstaat er soms een ontsteking door een pinguecula. Dan krijg je oogdruppels met een antibioticum of met corticosteroïden (ontstekingsremmende middelen).
Misschien wordt het ontstaan ervan bij jou getriggerd door de hooikoorts.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
áls het pinguecula is, dan is dit een correct antwoord. Maar alleen een arts kan dat beoordelen. Ik zeg niet dat dit het is, maar dat het 't zou kunnen zijn!