Voordat een gebroken rib echt herstelt is duurt maanden...

En dit is niet, omdat de longen deze genezing remmen door de beweging. Het lichaam gebruikt, wanneer er geen sprake is van inspanningen, maar één long te gelijkertijd. Dus op het moment dat de ademhaling pijn gaat doen schakelt het lichaam direct weer terug naar de andere long...

Probleem bij ribben is dat deze door de sterkte niet zomaar kunnen breken. Hiervoor is echt een exorbitant extreem harde kracht voor nodig. En wanneer er dan wel sprake is van een breuk kan dit je nog jaren achtervolgen. Het blijft hierna een zwak punt dat bij de minste of geringste onlogische beweging tot een kleine nieuwe kneuzing kan leiden. Aldus mijn huisarts...

Het mag dan wel wat pijnlijker zijn. En het mag dan wel wat langer duren. Maar uit eigen ervaring durf ik te beweren dat je beter een rib kunt kneuzen dan een rib breken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee
uit eigen ervaring kan ik zeggen van niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gebroken bij mij deed er langer over maar halverwege begon ik weer thai box training dus ik de bevordering niet zeggen, veel melk vis en rust. maar meer weet ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry een gebroken rib doet er langer over maar mijn lichaam herstelt sneller door trainingen .
Volgens mij niet..maar een kneuzing doet wel meer pijn dan een breuk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, het merkwaardige is dat een gebroken rib heb je korter last van dan een gekneusde rib. In geval van kneuzing is er meer sprake van een herstel dan een genezing, tis meer spierweefsel dat moet herstellen. Bij breuk moet een botje weer aan elkaar groeien, dat gaat sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe snel die geneest en hoe lang je er last van hebt, kan verschillen, men zegt dat je beter een rib kunt breken dan een rib kunt kneuzen... Het genezen zal wel net zo snel gaan, maar dat je langer last van een gekneusde rib kan hebben... Naar mijn idee kunnen ze bij een gebroken rib niets doen, geen gips, geen spalk of niets, alleen maar een bandage om de arm een tikje te fixeren... En reken maar dat elke ademhaling een pijnlijk avontuur is voor duizenden keren op een rij...