Alcohol gaat de aanmaak van ADH tegen, hierdoor neemt de vochtafdrijving/urineproductie toe wat uiteindelijk als bijwerking 'uitdroging' heeft. Hier door word je stoelgang alles behalve bevorderd. Daarnaast heeft het (volgens de onderstaande site) ook nog eens een prikkelende werking op aambeien, maar op zich ging de vraag natuurlijk om het ontstaan van de aambeien. Daarom is het ook zo belangrijk om extra water te drinken als je last hebt van aambeien en sowieso al om het ontstaan ervan te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol drijft vocht af, zodat de ontlasting indikt, harder wordt en je meer moeite moet doen die kwijt te raken.
Daarbij verdunt het het bloed en verwijdt het de bloedvaten, die dus makkelijker een aambei zullen vormen.

De combinatie met die twee maakt een sterk verhoogd risico op aambeien dus buitengewoon aannemelijk. Door matig alcohol te drinken en gezond te eten zul je het risico binnen de perken kunnen houden, maar de kans is zeker groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar opzich als je veel water drinkt na een glaasje, wat ik altijd doe, wordt die kans een stuk kleiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zeer aannemelijk antwoord Marleen +