Is het normaal dat je slagader trilt in je bovenbeen?

Ik voel een soort slagader/spier de hele tijd trillen aan de binnenkant van mijn bovenbeen, het doet geen pijn maar is gewoon een gek gevoel. Kan dit kwaad? Ik heb trouwens niet gesport de laatste dagen.
De trillingen zijn heel random meestal 1/2 keer in het uur

Het beste antwoord

Het is normaal als dit bijvoorbeeld een oorzaak is:

Trillende spieren na inspanning (bij jou dus niet)
Trillende spieren of spiertjes kunnen bijvoorbeeld optreden na fysieke inspanning. Het melkzuur hoopt zich dan op in de spieren die tijdens deze inspanning zijn gebruikt. Deze inspanning beïnvloedt meestal de armen, benen en rug.

Trillende spieren door stress of angst
Spiertrekkingen kunnen ook worden veroorzaakt door stress en angst. Als je niet lekker in je vel zit, je opgejaagd voelt of je ergens zorgen over maakt, zou dat wel eens de oorzaak van een trillende spier kunnen zijn.

Trillende spieren door stimulerende middelen
Ook inname van te veel cafeïne, alcohol of andere stimulerende middelen kan leiden tot spiertrekkingen in elk deel van het lichaam. Ook roken vergroot het risico op spiertrekkingen, bijvoorbeeld omdat nicotine een beduchte veroorzaker van spiertrekkingen in de benen is.

Trillende spieren door uitdroging
Ook uitdroging kan spiertrekkingen veroorzaken, vooral in de grotere spieren van het lichaam, dus de benen, armen en romp.

Trillende spieren en medicijnen
Er zijn ook geneesmiddelen die spiersamentrekkingen als bijwerking hebben, waaronder corticosteroïden en oestrogeenpillen. Deze komen dan vooral voor in de handen, armen of benen.

De trillingen kunnen dus onschuldig zijn, als ze blijven aanhouden zou je de huisarts voor alle zekerheid kunnen raadplegen.
SimonV