Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn schouder al een paar keer uit de kom gehad, is het slecht om dan op een bokszak te slaan?

Mijn schouder gaat vlug uit de kom maar begin nu met krachttraining en boksen.
Vooral da thuis op een bokszak
Maar is dat slecht voor mijn schouder? Heb er zelf niet super veel last in maar merk wel dat hij bij een verkeerde beweging toch er vlug uit zou zijn.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou deze oefeningen in overleg met je huisarts of een fysiotherapeut doen of niet doen. Je forceert een zwakke plek misschien. Er komen nogal wat krachten op je schouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ok, bedankt voor uw antwoord. Grt
JA, dat is zonder meer slecht. Juist het slaan op een bokszak is in wezen een bijna ongecontroleerde beweging met meestal te weinig controle op de kracht welke op je gewrichten wordt uitgeoefend. Het is veel beter te trainen met (niet te zware) gewichten om je biceps, triceps en schouderspieren te trainen op kracht. Als deze spieren sterk genoeg zijn worden de gewrichten ook sterker en bewegen de "knoken" beter in de kom. Pas als je aanvoelt, dat de schouders sterker worden (ook push-ups en optrekken aan ringen en rekstok) kan je voorzichtig beginnen met je bokszak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding