Hebben jullie iemand in je omgeving met een halfzijdige gezichtsverlamming die niet veroorzaakt is door een hersenbloeding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Mijn zwager heeft een halfzijdige gezichtsverlamming. Oorzaak onbekend....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik ken er niemand, maar de aandoening zou facialisverlamming kunnen zijn.
Dit is een aangezichtsverlamming zonder een hersenbloeding.
De gezichtszenuw valt uit of werkt slecht waardoor de spieren het niet meer werken waardoor je atrofische spieren in je gelaat krijgt en b.v. de mondhoek gaat hangen en het ooglid dicht valt
Het kan een KNO aandoening zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een vriendin van mij heeft dit drie jaar geleden gehad, ze werd er 's morgens mee wakker. Het werd Aangezichtsverlamming van Bell of Bellse Parese genoemd. Dit verschijnsel schijnt niet zeldzaam te zijn en kan op elke leeftijd voorkomen. Het heeft zich bij haar volledig hersteld, alleen als ze heel erg moe is kun je het soms zien.
Het lukt me even niet om een linkje in te voegen (traag mobieltje) maar als je in Google zoekt op Aangezichtsverlamming van Bell vind je veel informatie.
Wens je zwager sterkte.

Toegevoegd na 2 minuten:
De zwager van Ferry, antwoord 1, bedoel ik :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken iemand die dat heeft gehad, bij haar kwam het door de zwangerschap. heel soms komt dat vaker voor.

dat is wel na een paar maanden vanzelf over gegaan.
13 jaar geleden
ik ken een meisje die halfzijdige gezichtsverlamming heeft..niet door een hersenbloeding maar door een verkeerd gezette piercing in de wang...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel...
maar een piercing is een vrije keuze en er was niets onhygienisch, dus...niets..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm... lullig ja. Doet me denken aan een tante van me, die halfzijdige gezichtsverlamming heeft opgelopen door een foutje gedurende een simpele kaakoperatie (35 jaar geleden). Is nooit meer goedgekomen.
Ik heb een kennis die dit onlangs heeft gehad. zoals al eerder genoemd de ziekte van Bell. Dit ontstaat door een virusinfectie.
Ze is nu 50. Bij haar is het nog niet helemaal zeker of het weer helemaal over gaat. Vooral haar mondhoek blijft nog wat hangen en als ze lacht trekt haar gezicht wat scheef.
Momenteel heeft ze daar therapie voor. Daar hebben ze haar wel gewaarschuwd dat je er mogelijk iets van blijft zien.
Het is voor haar trouwens al de 2e keer dat ze dit heeft. Toen ze het de 1e keer had is het wel helemaal over gegaan.
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
nee, dat kan ik je zo snel niet vertellen. Ze vertelde me dat ze therapie heeft en dat ze nu een paar keer per dag haar gezicht goed moest masseren, alles zeg maar goed losmaken. Verder mocht ze geen specifieke oefeningen doen omdat dan de verkeerde zenuwimpulsen gegeven konden worden waardoor ze juist nog schever wordt.
Alles mocht alleen maar onder begeleiding. Ik kan haar nu niet bereiken dus kan het ook niet zo snel navragen. Als je het wilt weten kan ik haar vanavond wel proberen te bellen.