Ik heb een warme en gezwollen knie na 6 weken rust na een breuk. Is dat normaal?

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier misschien een antwoord op heeft.
Ik heb 6 weken geleden een breuk opgelopen in mijn knie (tibiaplateau). Ik heb deze tijd op krukken gelopen en mag nu weer als het niet teveel pijn doet 50% belasten met 2 krukken.
Dit doe ik nu sinds 2 dagen maar in deze tijd is mijn knie erg rood geworden en elke avond is hij erg warm en pijnlijk. Ik vroeg me af of dit mischien komt omdat alles weer moet wennen aan bewegen of dat dit eigenlijk niet hoort.

Alvast bedankt voor de reactie(s).
Groetjes!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Het wordt nu tijd voor fysiotherapie. Goede begeleiding is belangrijk voor een goede genezing.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ga ik zeker doen ik heb al een afspraak gemaakt. Maar is het normaal dat je knie nadat je 6 weken rust hebt gehouden en dan weer een klein beetje mag belasten zo rood en warm wordt?
Wees voorzichtig: ga naar de huisarts en laat een diagnose stellen. Een warme en gezwollen knie kan duiden op de ziekte van Lyme.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, ik weet al dat er een breukje in mijn knie zit en ik moet om de paar weken naar het ziekenhuis. Ik denk dus niet dat ik de ziekte van Lyme heb.
SentWierda
3 jaar geleden
@Nena1. De kans dat je Lyme hebt is niet groot, zo lijkt het. Maar het kan verraderlijk zijn omdat in een geval als dit niet gauw de gedachte aan Lyme opkomt. Terwijl Lyme redelijk vaak te herkennen is aan een opgezette knie.
Roodheid, zwelling, temperatuursverhoging en functieverlies kunnen tekenen zijn voor een irritatie of ontsteking. Irritatie na een periode van geen gebruik ligt voor de hand. Ik zou naar de huisarts gaan en vragen voor fysiotherapie. De FT kan je zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!