2 weken geleden heb ik mijn stuitje gebroken. van de huisarts mag ik 1 maand niet werken , .mijn werk wil dat ik voor 1 uur kom werken. is, advies ?

ik gebruik 2xdd naproxen 500 tegen de pijn,hierdoor is de
minder.Ik heb vanmorgen geprobeert zonder pijnstillers, had weer enorme pijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

je werkgever kan niet ZOMAAR verplichten aan het werk te gaan als jij met een gegronde reden aan kan tonen dat dit niet mogelijk is.

willen ze je NU aan het werk hebben zijn ze verplicht de werkomgeving/het werk zodanig aan te passen aan je situatie zodat werken geen belemmering voor je is. je bent dan verplicht dit te aanvaarden.

na je ziekmelding is je werkgever verplicht je aan te melden bij het UVW. voor je werkgever is er de mogelijk om je te laten onderzoeken door een bedrijfsarts.

je bent natuurlijk al onderzocht en er is een diagnose gesteld dus op zich zou dit kinderachtig zijn gezien de duur van je afwezigheid.

je kan op je strepen blijven staan (laat ze maar met een bedrijfsarts op de proppen komen) maar je kan ook aardig zijn een uitdraai vragen van je huisarts waarin het advies en medicatie staat als je hier zelf geen moeite mee hebt.

overigens kan je de huisarts machtigen (beroepsgeheim) over dit onderwerp informatie te geven aan je werkgever. laatst genoemde kan contact opnemen met je huisarts.
of dit schappelijke voorstel geaccepteerd word door een eigenwijze werkgever is de vraag..... diagnose van de bedrijfsarts gaat voor die van de huisarts

je vraagt niet of je ziek kan zijn of dit goed uitkomt, maar het overkomt je, de reactie van je werkgever vind ik dan ook heel erg onprofessioneel en onterecht!

wil de werkgever eisen aan je stellen is het toch echt zijn/haar taak om aan te tonen dat je in staat bent om te werken en deze weet heel goed welke stappen hierin te ondernemen zijn.

veel beterschap en succes gewenst!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je huisarts behandelt je. Hij bepaalt.niet of je wel of niet kunt werken. Daarover adviseert de bedrijfsarts aan je werkgever. Daar moet je dus naar toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werk heeft niets te willen. De beslissing ligt bij de bedrijfsarts en niet bij je baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel voorkomende misvatting. Een bedrijfsarts beslist helemaal niets. Hij adviseert de werkgever. Uiteraard weegt dit advies zwaar. Maar de werkgever beslist. De werknemer kan daar bezwaar tegen maken.
Je huisarts is een arts en heeft jou bekeken.
Je werk niet.
Luister naar het advies van je huisarts. Als je werk blijft eisen dat je komt werken, zou je eerst langs de bedrijfsarts moeten, die kan overleggen met je huisarts (maar tegen die tijd is die periode van een maand waarschijnlijk al voorbij).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je werkt niet of je hebt een zeer lakse werkgever. Die tijden zijn voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig blijkt dat je niet helderziend bent ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die pretentie heb ik niet. Wel veel ervaring met Wet Poortwachter, van werkgeverszijde.
ik zou naar je huisarts luisteren en niet naar je baas.

ik zou gewoon nog twee weken thuis blijven wat kan je doen in 1 uur op je werk.

ik niet veel op mijn werk.