Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 16 jaar, en heb druk op me borst, en voel soms zenuwtrekjes om mijn hart heen, ik maak mij veel zorgen, wat kan dit zijn?

Ook heb ik op (sommige tijden) last van kortademigheid, en als ik opsta dan gaat mijn hart niet sneller kloppen maar harder bonken. Na verloop van tijd (4 dagen) ben ik van de druk afgekomen, alleen ik heb nu de druk weer een beetje terug. 5x ben ik naar de huisarts geweest, ecg gemaakt, maar niks gevonden.

Ik ben bang dat ik een verstopte kransslagader heb, of een hartaanval krijg. :(!

Groeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij heb je stress doordat je je zorgen daarom maakt en dan zit je in een cirkel . Door je bezorgdheid voel je alles veel meer en daardoor maak je jezelf nog angstiger. Ik zou nog een keer naar de arts gaan en je bezorgdheid uiten , er is niets gevonden en er een echo gemaakt dus er is niets aan de hand . Maar je voelt het nog niet zo en daar heb je wel hulp bij nodig . Door stress en zorgen kun je vanalles krijgen . Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je je ook al eens laten testen op hyperventilatie, want die klachten komen ook erg overeen met de klachten die jij aan geeft. Ik ken iemand die meerdere keren met ambulance werd afgevoerd en later bleek dat het om een hyperventilatie ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding