ik heb mijn ringvinger gekneust,nu is het niet zo dat ik ermee naar de dokter moet.maar zou ik er thuis misschien iets aan kunnen doen? intapen ofzo

en hoe moet ik dat dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Verbind hem tijdelijk met je middelvinger (gewoon verband)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intapen helpt. Kneuzingen herstellen langszaam. Hersteld met de dag een beetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dokter kan er zelf niet veel aan doen,dus heb beste is gewoon(als er een wondje is ontsmetten) intapen,best 2 vingers ineens dat hebben ze bij mij ook gedaan,dan beweegt hij minder.En na 5 daagjes haal je hem er uit en dan is het meestel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad intapen, heb ik ook ooit gehad met mijn middelvinger. Bij mij hadden ze er een soort van ijs-stokje bij, misschien is dat een tip?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Zelf ook een aantal malen gehad. Is die nog gezwollen dan een paar keer per dag koelen. Zo weinig mogenlijk met de vinger doen/proberen te doen. En 2 vingers aan elkaar tapen. De tape kan je halen bij een sport winkel.

En mocht je niet weten hoe je moet intapen dan kun je nog even op google of youtube kijken. Onder de zoekterm vinger intapen

Succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de vinger insmeren met arnica en eventueel arnica erbij innemen, dat versnelt de genezing, arnica mag niet gebruikt worden op open wonden.