Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb mijn ringvinger gekneust,nu is het niet zo dat ik ermee naar de dokter moet.maar zou ik er thuis misschien iets aan kunnen doen? intapen ofzo

en hoe moet ik dat dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Verbind hem tijdelijk met je middelvinger (gewoon verband)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intapen helpt. Kneuzingen herstellen langszaam. Hersteld met de dag een beetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dokter kan er zelf niet veel aan doen,dus heb beste is gewoon(als er een wondje is ontsmetten) intapen,best 2 vingers ineens dat hebben ze bij mij ook gedaan,dan beweegt hij minder.En na 5 daagjes haal je hem er uit en dan is het meestel beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad intapen, heb ik ook ooit gehad met mijn middelvinger. Bij mij hadden ze er een soort van ijs-stokje bij, misschien is dat een tip?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Zelf ook een aantal malen gehad. Is die nog gezwollen dan een paar keer per dag koelen. Zo weinig mogenlijk met de vinger doen/proberen te doen. En 2 vingers aan elkaar tapen. De tape kan je halen bij een sport winkel.

En mocht je niet weten hoe je moet intapen dan kun je nog even op google of youtube kijken. Onder de zoekterm vinger intapen

Succes !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de vinger insmeren met arnica en eventueel arnica erbij innemen, dat versnelt de genezing, arnica mag niet gebruikt worden op open wonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding