Gebroken/gekneusd vinger of hand, hoe weet ik wat het is?

ik heb laatst mijn hand tussen de deur gekregen, nou er kwam direct een beste bult op. Na het koelen werd de bult wel kleiner en bleef er een zwelling over. Nu (3 dagen later) is de boel bont en blauw en de zwelling is nog altijd aanwezig. De eerste nacht werd ik 5x wakker door de pijn waarvan 1x schreeuwend van de pijn en tintelingen. Nu heb ik soms nog pijn bij sommige bewegingen maar niet altijd en er zijn ook nogsyeeds tintelingen hier en daar. De blauwe plek doet geen pijn behalve bij mijn vinger als ik erop druk of bij de plek waar de bult ontstond. Ik heb een foto eraan toegevoegd van hoe het eruit zag na het koelen en hoe het er nu uitziet, wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
12.6K
anneliez
3 jaar geleden
Moeilijk te zien van af hier, als je het echt wilt weten moet je naar de dokter.
En nog een tip: als je nog eens iets aan je hand krijgt doe dan meteen je ring af, dan hoeft hij er niet afgeknipt te worden als je hand opzet

Antwoorden (2)

Een flinke bloeduitstorting, die nu aan het oplossen is.
3 jaar geleden
Gebroken is het niet, omdat je dan je vinger niet/ met ** veel pijn kan bewegen. Waarschijnlijk een bloeduitstorting.