Misschien te veel gegeten ofzo. Gaat wel weer over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk een maagzweer.

De tekenen, verschijnselen en symptomen van een maagzweer
Veel mensen met een maagzweer ervaren in het geheel geen klachten. Ook kan het zijn dat ze het vervelende en nare gevoel afdoen als verstopping. De klachten, signalen en ziekteverschijnselen van een maagzweer kunnen zijn:

*pijn enkele uren na een maaltijd of pijn tijdens het eten;
*pijn (of naar gevoel) in de bovenbuik;
*zuurbranden (pyrosis), branden maagzuur;
*opboeren (ructus);
*misselijkheid en soms overgeven, braken;
*soms ernstige bloedingen (zichtbaar als zwarte, *kleverige, teerachtige ontlasting);
*mogelijk bloedbraken, bloed spugen;
*pylorusstenose (een vernauwing van de pylorus, de maaguitgang, waardoor voedsel zich ophoopt)
*een vol gevoel;
*verlies van eetlust en gewichtsverlies, afname van gewicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toch morgen even naar de huisarts met deze klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gastritis zijn. Hierbij is het maagslijmvlies ontstoken.
Als je na elke maaltijd systematisch maagpijn krijgt neem je best contact op met de huisarts.