Waarom krijg ik hoofdpijn na overgeven?

Ik geef nu al een tijdje elke dag over. Maar nu sinds een dag of 3 krijg ik tijdens het overgeven hoofdpijn. Weet iemand hoe dit kan? Kan het zelf niet vinden op internet..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
crispy
4 jaar geleden
Hoofdpijn kan heel veel oorzaken hebben. Stress is daar een van, als je je zorgen maakt om het overgeven dan kan dat wel met elkaar te maken hebben. Maar het kan zo maar ook een heel andere oorzaak hebben.
paulus811
4 jaar geleden
Waarom maak je je geen zorgen om het overgeven zelf? Dagelijks over je nek gaan is niet normaal.
fremar
4 jaar geleden
je moet het niet op internet vinden maar bij je eigen dokter.
Ritsuka
4 jaar geleden
Dagelijks overgeven is niet normaal, ben je ziek?
Abcde
4 jaar geleden
Hoofdpijn kan duiden op uitdroging. Zorg dat je genoeg water drinkt over de dag.
Maak zo snel mogelijk een afspraak met je huisarts om de oorzaak van het overgeven te laten onderzoeken.
Mocht je aan het uitdrogen zijn en je doet er niets aan dan kan dat nare gevolgen hebben.
Pieterke
4 jaar geleden
Hoofdpijn tijdens het overgeven vind ik op zich niet zo gek, je hangt tenslotte een tijdje met je hoofd naar beneden. Maar elke dag overgeven is echt niet normaal. Je moet echt de huisarts even bellen.
Pieterke
4 jaar geleden
En nooit op internet zoeken naar lichamelijke klachten!
Erna55
4 jaar geleden
" ik geef nu al een tijdje elke dag over " . Je bent hiervoor niet naar de dokter gegaan. Alleen de hoofdpijn lijkt je te verontrusten. Het lijkt erop dat je expres overgeeft. Heb ik het mis ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het antwoord hier niet afwachten, maar gewoon even je huisarts bellen. (In deze tijden houden ze toch liefst zoveel mogelijk telefonisch spreekuur, dus da's makkelijk.)
Beterschap.

Antwoorden (1)

Omdat jouw lichaam dan gebrek aan vocht heeft, jij bent uitgedroogd. Wanneer iemand onvoldoende drinkt wordt er vocht aan diens hersenen onttrokken en daardoor krijgt die persoon hoofdpijn.

Je schrijft er niet bij wat de reden is van het dagelijkse braken, maar als dat zwangerschap is dan is het dubbel van belang dat je er voor zorgt elke dag minstens twee liter vocht binnen te krijgen. Liefst in de vorm van water, want dat is het beste.
Amadea