Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een onsmakelijke vraag over mijn oren, wie kan mij helpen en heeft ervaring met oorontsteking, geperforeerd trommelvlies etc?

Ik heb sinds een week of anderhalf ongeveer een oorontsteking aan allebei de kanten. Er komt ook aan allebei de kanten pus en zo nu en dan water uit, en aan de rechter kant is de vloeistof die eruit komt heel dik en stinkt het ook nog eens als een gek...
Nu is het zo dat ik nog maar heel erg weinig hoor sinds beide kanten ontstoken zijn. Eerst dacht ik dat dat kwam omdat mn oren gewoon vol troep zitten, dus ik bedacht dat ik mijn oren wel kon laten ploppen (door middel van mn neus dichthouden en blazen op je neus zeg maar..)... Maar, toen ik dat deed, en elke keer dat ik dat weer deed gierde het keihard in mijn linker oor, het piepte en borrelde en het klonk gewoon schreeuwachtig. Na een dag of 5 ging dat aan die kant over, maar nu heb ik het ook aan de andere kant en piept het net zo hard als ik mijn oren wil ploppen. Ik heb alles over de pus en de ontsteking ook al aan de huisarts gezegd, en ik heb nu oordruppels voorgeschreven gekregen, maar ik heb dus niet gezegd van dat gepiep en geschreeuw als ik mijn oren plop.. Ik ben bang voor een geperforeerd trommelvlies, en vraag me af of ik nu de dokter moet bellen hierover of dat t geen kwaad kan.. de dokter heeft mn oren van dichtbij bekeken met zo'n apparaatje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
964
Ritsuka
11 jaar geleden
Terug naar huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terug naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de KNO. Hier kunnen wij natuurlijk niks mee.
Slecht horen en rare geluiden in je oren horen natuurlijk bij een dergelijke heftige oorontsteking.
Geef de druppels wel een paar dagen de tijd om te gaan werken echter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, bedankt voor de adviezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er zoveel troep uitkomt is de kans groot dat je trommelvlies een gaatje heeft maar dat groeit wel weer dicht hoor. Wel even voor controle je huisarts laten kijken.
Amadea
11 jaar geleden
Laat er alsjeblieft zo snel mogelijk wat aan doen, want een vriend van mij is slechthorend geworden na twee verwaarloosde oorontstekingen....!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is absoluut raadzaam om zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de klachten. Probeer de huisarts te bereiken op zijn telefonisch spreekuur en leg uw vraag voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zegt dat een dokter je oren van dichtbij heeft bekeken, maar toen had je andere klachten, toch? Maak vandaag een afspraak met de huisarts. Een arts moet hiernaar kijken. Als je vandaag of morgen niet terecht kan bij de huisarts, kun je even naar de apotheek, en vragen of ze wat voor je hebben (wel alle klachten beschrijven).

De dag dat je naar de huisarts gaat moet je geen pijnstillers nemen, zodat je de pijn goed kan beschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga naar je huisarts want hoe langer je er mee rondloopt hoe erger de schade kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding