Wat kan deze gezondheidsklachten veroorzaken (ik ben een jongen van 16)?

Goededag,
Ik ben een jongen van 16 jaar en ik vroeg me af weet iemand waar deze sympthomen bij horen? Ik heb al vitaminen laten testen daar kwam niks uit.

•uit het niets vermoeidheid.
•spieren snel vermoeid
•snel koud of benauwd
•hartkloppingen
•ik lijk mager te worden hoor ik vaak.
•diaree 1×
•snel dingen vergeten
•veel kunnen eten.
•snel zwart voor ogen met draai gevoel.
•snel wondjes
•soms rode puntjes/vlekjes
Ik kan nog wat vergeten zijn maar ik denk het niet.

Ik zit aan de medicijn voor adhd en autisme: risperidon, concerta, metehlfinidaat en aripripazol.

Ik hoor graag wat info.
Mvg, Max van den anker

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Pieterke
4 jaar geleden
Wat zei de huisarts? En je bent alleen op vitaminen getest? Vraag dan aan de huisarts of deze een algeheel bloedbeeld wil laten testen.
Pieterke
4 jaar geleden
En natuurlijk kunnen je medicijnen er ook mee te maken hebben. Kijk maar in de bijsluiters.

Antwoorden (1)

Ga met je behandelend arts (die de medicijnen heeft voorgeschreven) praten. Een groot deel van je klachten zouden wel eens bijwerkingen van de concerta/methylfenidaat (vermageren) of aripripazol (vermoeide spieren, wondjes/rode puntjes) kunnen zijn.
Overigens; de wondjes en rode puntjes wijzen op een tekort aan bloedplaatjes. daarvoor moet gericht bloedonderzoek worden gedaan.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt misschien is dat een idee wanneer weet je of het ernstig is en wat merk je dan vooral ik kan het moeilijk inschatten.
tinus1969
4 jaar geleden
@Maxanker, of het ernstig is, is via internet niet te zeggen. Maar dit klinkt alsof het ernstig zou kunnen zijn. Ga daarom naar de behandelend arts, op korte termijn (volgende week bv).