Hoe komt het dat een blauwe plek op mijn scheenbeen na zeker een jaar nog niet weg is?

Nou ik heb dus zeker al een jaar lang last van een blauwe plek op mijn scheenbeen nadat ik deze heb gestoten. Het doet niet echt pijn al druk ik erop maar ik voel het wel. Ik heb er verder ook niet veel last van, maar vroeg me toch wel af of het normaal is dat het zo lang duurt en hoe dat dan komt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
22K
Sanderro
4 jaar geleden
Wat zegt je huisarts er van?

Antwoorden (1)

Je scheenbeen is een kwetsbare, gevoelige plek.
Het bot ligt dicht aan de oppervlakte.
Voetballers hebben niet voor niks scheenbeschermers.

Indien je een flinke trap, stoot, klap.....tegen je scheenbeen krijgt, kun je een lelijke blessure oplopen.
Waarschijnlijk heeft de plek lang pijn gedaan en heb je zelfs moeite gehad met lopen.

Veel mensen krijgen op de plek een verdikking of echte bult, die ontzettend blauw kan worden.
Echter door de anatomie van het scheenbeen kan ook het scheenvlies geïrriteerd raken of het scheenbeen scheurtjes krijgen.
Vaak denk je dan, koelen en het gaat wel weer over.....

Omdat de blessure vaak ergers is dan je aan de buitenkant kunt zien, hebben mensen vaak na hele lange tijd nog een blauwe plek, een gevoelig scheenbeen, een blijvende knobbel op het scheenbeen.

Jij hebt na een jaar nog een blauwe plek die bij aanraken nog licht gevoelig is.
Daardoor heb je waarschijnlijk meer gehad dan alleen een bloeduitstorting.y
Als je er verder geen last van hebt, hoef je niet naar de huisarts te gaan.
Heb je wel bijvoorbeeld last na lang lopen etc, ga dan alsnog.
Natuurlijk kun je altijd gaan als je vragen hebt.

Ik zal een foto toevoegen. Helaas kun je maar 1 foto toevoegen.
Het is een reactie van iemand op een forum.
Kijk ook maar eens op forums. Je bent niet de enige die zo lang blauw blijft.

Succes!
Plaatje bij antwoord