Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verzorg/genees ik mijn kapotte hielen?

Gisteren in een enthousiaste bui m'n nieuwe ballerina's aangedaan naar m'n werk (moet veel lopen op m'n werk). Geen goed plan, want nu zijn m'n hielen helemaal kapot. Op de een of andere manier schoven de ballerina's een beetje tijdens het lopen waardoor het vel op m'n hielen naar boven is geduwd, met als gevolg grote wonden. Zijn dik, rood en er komt een geelachtig vocht uit.
Het doet continue pijn, ook tijdens het douchen en vannacht slecht geslapen omdat ik in gekke houdingen moest liggen.

Is er nog iets waarmee ik kan smeren om infecties ed te voorkomen of de pijn wat te verzachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je heb gewoon dus kapotte blaren.
Even goed schoonmaken met water. En dan blaarpleisters eroverheen plakken.
Binnen een dag is het minder gevoelig.. En over een week heb je nergens last meer van.
Trouwens bij het dragen van soortgelijkige schoenen altijd preventief blaarpleisters plakken... Zeker totdat ze goed zijn ingelopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draag een paar dagen slippers, dan belast je je hielen even niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop Biogaze, en doe dat er op met een verbandje of pleister. Dit is gaas met een mentholpasta er in, het zier er raar uit want het is groen. De menthol werkt pijnstillend en het gaas plakt niet aan de wond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zinkpoeder is in dit geval niet geschikt, omdat je aangeeft dat de huid open is, er komt geelachtig vocht uit.
Ik zou het met een groot gaasje afdekken. Bedenk ook om er mee naar de huisarts te gaan omdat het grote wonden zijn. hielen zijn plekken die veel bewegen en die mogelijk langzamer genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding