Kan je met een gekneusde rip in de achtbaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
Erna55
5 jaar geleden
Heeft de arts je daar geen advies over gegeven ?
paulus811
5 jaar geleden
Ik begrijp werkelijk niet waarom iemand dit risico zou willen nemen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is niet verstandig om met een gekneusde rib in een achtbaan te gaan aangezien dit veel pijn kan geven en de kans op herkneuzen is natuurlijk aanwezig waardoor het herstel langer kan duren.
Als je bedoelt is het gevaarlijk om met een gekneusde rib in de achtbaan te gaan, dan is mijn antwoord nee. Het kan verder over het algemeen niet gevaarlijk zijn voor je gezondheid, maar het kan wel zeer negatief werken voor je beweeglijkheid en humeur.

Antwoorden (1)

Op de website
https://www.dokter.nl/forum/ogen/1643800-in-achtbaan-met-een-gekneusde-rib/
wordt het afgeraden om met een gekneusde rib in een achtbaan te gaan zitten. De zorgprofessional John Leppink denkt dat je er spijt van krijgt vanwege de pijn dat het kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij onverwachte bewegingen (in een achtbaan heb je dat zeker) kun je echt pijn voelen. Zelfs na 6 tot 12 weken. Indien je niest, kun je al een vlijmscherpe scheut krijgen.
Goed antwoord dus. Ik zou het niet uitproberen.