Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat griep altijd gepaard met koorts?

Ik heb nu (1 dec) al twee weken last van alle symptomen van griep behalve koorts. Ik voel me echt goed ziek maar de dokter zegt niets voor me te kunnen doen omdat ik geen koorts heb. Ik heb wel codeine gekregen tegen het hoesten en zalf tegen ontsteking van beide ogen. Ik heb 2 nov de griepvaccinatie gehad dus wel raar dat ik nu griep heb.
Ligt het verschil tussen verkoudheid en griep aan de aanwezigheid van koorts ?

1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Griep gaat meestal gepaard met koorts, maar het hangt er van af hoe erg je griepinfectie is, en hoe je lijf er op reageert.
Het klopt dat een huisarts niets kan doen tegen een griepvirus.
Hij kan alleen symptomen bestrijden, en dat heeft hij kennelijk gedaan.
Het symptoom koorts kan hij niet bestrijden, want dat heb je niet.
Overigens helpt een griepprik niet tegen een besmetting van het griepvirus.
Je gaat er alleen niet meer aan dood (risicogroepen), maar je kunt je nog steeds hond beroerd voelen, maar je hoeft niet uit de roulatie wegens koorts.
Dat is het enige dat het vaccin doet.
Vraag maar aan je huisarts.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 01 december 2018 16:43: tekst
5 jaar geleden
Ik heb op dit moment een eenzijdige longontsteking. De huisarts is langs geweest dus is het serieus. Ik heb GEEN koorts. Er zijn mensen die nooit koorts hebben en daar ben ik er één van. Heb meerdere echte ziekten gehad zonder ooit koorts gehad te hebben. Is vreemd, maar een huisarts zou beter moeten weten.
Het beste gewenst, want ziek ben je wel.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Peertje
5 jaar geleden
Ik heb ook nooit koorts; eerder lage temperatuur . Op zich heeft dat nooit problemen opgeleverd maar nu ik wat ouder ben (60) diabeet, astma en reumapatiënt ben kan een "koutje" mij harder raken dan menig ander; temeer omdat ik ook Methotrexaat en Prednison gebruik.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Klopt, niet iedereen heeft verhoging/koorts.
Mensen die altijd een lage temperatuur hebben scoren niet naar 'koorts' maatstaven van de huisarts. Ook hier het geval; 36,2 is voor mij normaal en ben ik ziek heb ik soms zelfs 35,2) Ook @Ivana beterschap!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding