Wat doet een metaal in je lichaam?

Met het hout kloven is er een metaalsplinter van de kloofhamer afgeketst, en deze schoot in mijn linkerborstkast. De dokters hier vinden een operatie te gevaarlijk en laten het er gewoon in zitten. Splinter is te grote van een vingernagel.

Ik bivakeer op het moment in Canada en de dokters vinden het hier: No problem:s

Dus: wat doet het in het lichaam? Hoe lang blijft zoiets steken/pijnlijk?

Toegevoegd na 11 uur:
het is tussen me ribben geschoten, vandaar dat de artsen hem er toen niet wilde uithalen.

Dus geen oppervlakte splinter die je met een naaldje eruit kan halen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

het metaal word zoals vorige zegt na buiten gewerkt en als het lang duurt word het ingekapseld zeg maar wild vlees erom heen wat zich ontwikkeld als het lang blijft zitten zelf heb ik dat met glas gehad nu na 21 jaar zitten er nog 2 stukjes maar als het aan de huidoppervlakte komt word het weggehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

waarschijnlijk zal het lichaam de splinter vanzelf langzaam naar buiten werken. Dit kan wel enige tijd duren. Hangt onder andere af van hoe diep de splinter zit.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wordt zoiets ingekapseld en blijft het dus zitten.
Mijn vader was metaalbewerker en had regelmatig metaalsplinters in zijn lichaam. Deze werkten zich na verloop van tijd zelf naar buiten, of beter gezegd, zijn lichaam deed dat. Ik denk,dat dat bij jou ook zal gebeuren.