ik heb last van haarverlies, moet ik hier iets mee?

ik ben een meisje van 17.
altijd na een halve dag zit mijn vest helemaal vol met haren.
en dan bedoel ik niet 3 of 4 haren, nee echt wel stuk of twintig. en als ik mijn hand door mijn haar haal kan ik er zo een bosje uittrekken. ik heb gevraagd of mijn vriendinnen dat ook hebben, want misschien komt het door de puberteit maar zij hebben daar niet zo veel last van als ik. weten julie misschien wat het is? of waar het mee te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Per dag verlies je - afhankelijk van de dikte - gemiddeld ongeveer 100 haren. En hoe langer en dikker je haar is, hoe meer dat opvalt (en hoe meer haren het zijn). Twintig is dus echt helemaal NIKS om je ongerust te maken.

Is het echt ineens heel erg, dan kan het zijn dat je haar de maximale lengte heeft bereikt. Dan willen ze nog wel eens bij bosjes uit lijken te vallen - maar dat is dus niet zo.

Twee keer per dag alle losse haren uit je pruik borstelen doet de spontane uitval al een heel stuk verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn vriendin heeft dat ook, maar ik zie nooit kale plekken bij haar. Dus zij maakt zich niet druk daarover. Zie je wel kale plekken of maak je je echt bezorgt dan even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan de kapper om je hoofdhuid te inspecteren. Ik had er ook opeens last van toen ik highlights in mijn haar liet zetten. De kapster zei toen dat ik me geen zorgen moest maken, omdat er overal op mijn hoofd hele kleine beginnende haartjes te zien waren. Dus voor kale plekken moest ik geen angst hebben.
Heel veel haarverlies kan ook door stress komen. Bij blijvende twijfel kan je ook raad vragen aan een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben er ook niet bang om kaal te worden, ik vraag me gewoon af of het wel gezond is
Ieder mens verliest per dag tussen de 100 en de 150 haren per dag.Dat lijkt veel,zeker bij lang haar,maar je hebt er echt genoeg.
Verder kan het zijn dat je in een periode met wat minder weerstand even wat meer haren verliest dat is ook niet erg.
Zorg goed voor jezelf eet voldoende verse groente en fruit,gebruik een goede shampoo en conditioner.Bij twijfel kun je overleggen met je Huisarts ,misschien heb je een wat laag B12 gehalte in je bloed.