Wat zijn de lichamelijke gevolgen van té veel eten?

En dan heb ik het niet over de lichamelijke gevolgen van overgewicht. Ik heb sinds mijn 15e (6 jaar dus) wekelijks 2 of 3 eetbuien. Ik heb geen overgewicht (bmi van 23). Mijn eetbuien bestaan uit zo’n ongeveer 10.000 kcal. Vooral bewerkt voedsel. Ik vraag me nu eigenlijk af of dit bepaalde gevolgen heeft voor mijn lichaam, dit kan namelijk nooit gezond zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Amadea
5 jaar geleden
Het dichtslibben van aderen, waardoor hart- en vaatziekten op de loer liggen.
Reddie
5 jaar geleden
Als je je BMI rond de 23 houdt kan af en toe een eetbui absoluut geen kwaad.
Dat bewerkt voedsel slecht is, is een hype.
Alle voedsel wordt bewerkt.
tinus1969
5 jaar geleden
Wat me opvalt, is dat je niet aankomt. Hoe eet je de rest van de week?
Ritsuka
5 jaar geleden
Heb je hulp bij je eetstoornis?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Tinus1969 dan eet ik meestal niet meer dan 800/1000 kcal.
@Reddie maar mijn eetbuien zijn echt wel objectief. Mensen zonder eetprobleem krijgen dit never nooit weg! En het is ook niet af en toe. Soms 3x per week, soms 2x per week, maar soms ook 7x per week. In de afgelopen jaren is er nog geen week voorbij gegaan zonder eetbui.
@Ritsuka ik heb heel lang hulp gehad maar dit hielp eigenlijk vrijwel niks.
Ivana
5 jaar geleden
Vrouwen krijgen vaak vreetbuien omdat ze problemen hebben. Ik kan aan je naam niet zien of je een vrouw bent. Dan helpen alle dieeten niet, dan moet je aan die problemen sleutelen. De onderliggende oorzaak opsporen. Daar heb je waarschijnlijk hulp bij nodig. Ga naar je huisarts en vraag advies. Dit moet niet te lang duren, want dan heb je er een probleem bij.

Antwoorden (2)

LICHAMELIJKE GEVOLGEN
Een uitgezette maag, waardoor het steeds langer duurt voor je een ‘vol’ gevoel hebt.
Het zuur in je braaksel is slecht voor je gebit, met als gevolg tanderosie.
Door datzelfde zuur kunnen je speekselklieren ontsteken, krijg je een pijnlijke mondholte en een hese stem.
Je stofwisseling raakt ontregelt.
Een tekort aan vitaminen en mineralen.
Bloedarmoede.
Maag- en darmklachten
Problemen met hart en bloedvaten, zoals verlaagde bloeddruk, vertraagde hartslag en hartritmestoornissen.
fremar
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jammer dat diabetes niet in je lijstje staat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja maar ik braak niet!
Utrecht
5 jaar geleden
Precies, fremar gaat een beetje uit de bocht met zijn antwoord.
Boulimia is niet aan de order: er wordt niet overgegeven. Scheelt een hoop mogelijke effecten.
MOGELIJKE lichamelijke gevolgen
Diabetes type 2
Hoge bloeddruk
Oedeem
Hoog cholesterol
Uitgezette maag
Vitamine- en mineralentekort door eenzijdige voeding
Natrium- en kaliumhuishouding problemen hart en nieren