Ik heb geslapen in een kamer vol aardgas. Heeft dit blijvende schade aan gezondheid?

Afgelopen nacht is de gaskachel in een chalet kapot gegaan. Achteraf ben ik 2x semi wakker geworden door de geur. Volgende dag voelde ik mij heel naar. Heeft dit echter blijvende schade? Mijn hond lag ook in die kamer. Is het voor de hond schadelijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Als de kamer echt vol aardgas was had je niet meer geleefd.
In aardgas zit namelijk geen zuurstof.
Maar ook bij wat kleinere hoeveelheden: het is niet gezond.
Je kunt er hoofdpijn van krijgen, misselijk van worden etc.
Maar voor blijvende schade hoef je niet bang te zijn.
5 jaar geleden
Aardgas is absoluut niet schadelijk voor de gezondheid.
De geur heeft alleen een alarmfunctie, en is niet schadelijk.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Plus. Methaan is weinig toxisch; behalve verbranden (reageren met zuurstof) doet het chemisch gezien niet zoveel.