Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je dagelijks minstens 10 keer moet plassen, is dat dan teveel?

Ik moet ontzettend veel plassen vind ik zelf. Ik plas op een dag minimaal tien keer. Wannner ik ontbijt met yoghurt is het nog erger, soms moet ik wel drie keer in een uur. De ene keer is het erger dan de andere. Naast dat ik zoveel moet plassen heb ik verder geen klachten, geen pijn, geen urine verlies. En voor zover ik weet heb ik wel altijd al zoveel moeten plassen. Nu is mijn vraag eigenlijk, plas ik te veel? Het is een naar gevoel dus lang ophouden lukt niet. Hoe kom ik hier vanaf of ga ik minder plassen, en moet ik naar de dokter? De hoeveelheden plas zijn niet echt groot.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je zo vaak moet plassen is er mogelijk iets aan de hand hiervoor kun je het best even langs je huisarts gaan.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoeveel je drinkt. Wanneer ik zie dat het iedere kleine hoeveelheden zijn, zou ik zeggen dat je het beste even langs de huisarts kan gaan. Kan geen kwaad toch? Ik zou er ook sowieso langs gaan wanneer het eerder niet zo was.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding