Wat moet je doen als je bijna niet kunt lopen van de spierpijn in je benen?

Hoe is dat te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.6K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat is de oorzaak? Hoelang heb je dit al? ben je bij de huisarts of evt fysiotherapeut geweest?

Antwoorden (2)

probeer ze te strekken en hou ze in beweging en als het niet goed gaat neem een pil en ga uitrusten
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Vaag advies. Wat voor pil? Hoeveel beweging is nog goed? Mag het wel of geen pijn doen (wel/niet 'door de pijn heen')?
Spierpijn is logisch als je veel hebt bewogen / getraind: en dan meer dan je normaal gesproken gewend bent.
Is dat niet zo en houdt de pijn naar jouw idee te lang aan of maak jij je ongerust, dan is het aan te raden je huisarts een bezoek te vereren.
Wat goed is voor spieren is voldoende water te drinken. Aangeraden wordt door o.a. het Voedingscentrum om 1 1/2 tot 2 liter te drinken per dag.
Voor meer info: zie de bron.