Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik een kriebelende keel bij ademhaling via neus???

Hi,

ik heb al een tijdje keelpijn en regelmatig ook een droge mond (vooral keelholte, gehemelte en lippen). Al een heel lange tijd haal ik "onbewust" adem via mijn mond, nu ik dit gemerkt heb en nu ik via mijn neus probeer te ademhalen merk ik dat mijn keelholte prikkelbaar/overgevoelig/kriebelend is en heb ook het gevoel van benauwdheid, net alsof ik dan zal stikken (bij neus ademhaling)

Wat kan dat zijn eigenlijk??? Iemand enig idee???

En hoe zou ik dat kunnen behandelen?

In mijn bloed zijn mijn IgE waarden duidelijk verhoogd, ook mijn CRP waarden zijn vaak aan de hoge kant en weet niet of dit een verband heeft met mijn klachten

Ik ben 23 jarige jongen (ik rook en drink niet), ondergewicht en sinds ik aanhoudende keelklachten heb ben ik dus veel vermagerd en mijn weerstand is ook niet al te best

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kan het zijn dat je een allergie ergens voor hebt ontwikkeld? Of aan het ontwikkelen bent? Jou klachten lijken namelijk sterk op de mijne als ik dit zo lees. Ik heb een allergie test laten doen omdat ik klachten bleef houden, en ik kan niet tegen kerstbomen. Vraag je huisarts of ie je door wil sturen naar een dermatoloog of een allergoloog voor een test. Mocht daar dan niks uit komen dan kunnen ze je in ieder geval verder onderzoeken, maar ik denk dat je met het laten doen van een allergie test al een heel eind op de goed weg zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding