Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik griep of een verkoudheid?

Het begon met ene verkouden gevoel, dat werd erger. Na een dag aanrommelen kreeg ik 's avonds koorts wat opliep tot 39.5. De dag erna was de koorts in de middag verdwenen. Is ook niet meer terug gekomen. Ik voel me nog wel verkouden. Ik slik immuunondersrukkende medicijnen voor ziekte van Chrohn. Ben bekend met longontsteking en ben niet benauwd dus dat zit (tot nu toe) wel goed. Ik ben 3 dagen na de koorts nog wel heel moe. Wil eigenlijk weer door met het leven maar lijf niet.
Ben niet op zoek naar een medische diagnose, ik ben alleen nieuwsgierig.. op internet staat dat verkoudheid geen hoge koorts geeft en dat bij griep koorts langer duurt (3 - 5 dagen) dus ja.. Waar ben ik nu van aan het herstellen? Verkoudheid of griep? Misschien leest iemand met een medische achtergrond dit en heeft een idee..

1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het belangrijkste onderscheid ligt in de snelheid waarmee zich hoesten, koorts of een zere keel manifesteren. Een griep komt plotseling opzetten, een verkoudheid verloopt in de regel meer geleidelijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.gezondheidsnet.nl/griep-en-verkoudheid/verkouden-of-echt-griep

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het belangrijkste onderscheid ligt in de snelheid waarmee zich hoesten, koorts of een zere keel manifesteren. Een griep komt plotseling opzetten, een verkoudheid verloopt in de regel meer geleidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding