Op warme dagen is genoeg drinken sowieso belangrijk om uitdroging te voorkomen, maar het helpt ook om gezwollen voeten te voorkomen/verhelpen. Zorg daarom dat je genoeg water drinkt als de temperaturen stijgen.

Ook regelmatig bewegen kan helpen om gezwollen voeten te voorkomen. Je hoeft niet gelijk hele kilometers te gaan wandelen, maar af en toe een rondje door het kantoor of om je huis heen helpt zwelling tegen te gaan. Bewegen is namelijk goed voor je doorbloeding en stimuleert tegelijk je beenspieren.

Letten op je eetpatroon kan ook zorgen dat je minder snel last krijgt van dikke enkels. Zo zorgt zout er bijvoorbeeld voor dat je meer vocht vasthoudt. Let er dus op dat je niet te zout eet op een warme dag, want hierdoor kun je ook sneller gezwollen voeten krijgen.

Mocht je nu toch last hebben van pijnlijke, gezwollen voeten, trek dan zodra je thuis komt je schoenen uit en leg je voeten omhoog. Zo geef je het vocht de kans om uit je voeten te trekken en zal de zwelling sneller afnemen.
fremar