Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik meer (water)drinken?

Al jaren heb ik last van dit probleem. Het lukt mij gewoon echt niet om aan 1 liter vocht per dag te komen. Ik hou niet van drinken en er word vaak ook geen dorstsignaal afgegeven. Wat kan ik hier aan doen? Het is namelijk erg slecht voor mijn lichaam.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zet een alarm op je telefoon, elke paar uur. Als deze afgaat, drink je een glas water. Je kunt het ook koppelen aan je pauze, als er koffiepauze/lunchpauze is op je school/werk, drink dan een glas water. Je kunt ook thee drinken, of een klein beetje siroop in je water doen voor de smaak. Je hoeft niet per se een bepaalde hoeveelheid te drinken. Je krijgt ook vocht binnen uit je voeding. Het beste kun je kijken naar de kleur en geur van je urine, dan weet je of je genoeg drinkt. https://health.clevelandclinic.org/what-the-color-of-your-urine-says-about-you-infographic/

Toegevoegd op 06 juni 2018 10:10: tekst