Hoe kan ik meer (water)drinken?

Al jaren heb ik last van dit probleem. Het lukt mij gewoon echt niet om aan 1 liter vocht per dag te komen. Ik hou niet van drinken en er word vaak ook geen dorstsignaal afgegeven. Wat kan ik hier aan doen? Het is namelijk erg slecht voor mijn lichaam.

1.2K
paulus811
5 jaar geleden
Ik ken het 'probleem', denk ook aan het einde van de dag weleens dat ik veel meer had moeten drinken (ook wel eens dat ik minder had moeten drinken overigens ;-) . Een fles water op de plek waar je werkt helpt, als het voor je neus staat neem je makkelijker een paar slokken. En met een beetje siroop erdoor (ik gebruik Slimpie) heeft het nog een beetje smaak ook, alleen water wordt vaak saai gevonden.
Reddie
5 jaar geleden
Ik heb nog nooit een leeuw of olifant gezien die op zijn horloge keek of hij naar een poeltje moest zoeken. Een normaal dier (zoals een mens) drinkt als hij dorst heeft.
Liters water drinken beslist niet gezond. Het is een hype.
Net als Magnesium, Calcium, 0% suiker toegevoegd, vitaminepillen, en ga zo maar door.
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Mijn tip is, neem niet een literfles met water. Want dat is als een berg die je over moet. Maar bedenk voor jezelf een aantal vaste tijdstippen op een dag, waarop je een glas water drinkt. Denk bijvoorbeeld aan de maaltijden. Of drink een glas water iedere keer als je naar de wc bent geweest. En let op dat je ook niet te veel drinkt, want dat is zo mogelijk nog slechter en gevaarlijker dan te weinig drinken.

Antwoorden (1)

Zet een alarm op je telefoon, elke paar uur. Als deze afgaat, drink je een glas water.
Je kunt het ook koppelen aan je pauze, als er koffiepauze/lunchpauze is op je school/werk, drink dan een glas water.
Je kunt ook thee drinken, of een klein beetje siroop in je water doen voor de smaak.
Je hoeft niet per se een bepaalde hoeveelheid te drinken. Je krijgt ook vocht binnen uit je voeding.
Het beste kun je kijken naar de kleur en geur van je urine, dan weet je of je genoeg drinkt.
https://health.clevelandclinic.org/what-the-color-of-your-urine-says-about-you-infographic/
Toegevoegd op 06 juni 2018 10:10: tekst
Ritsuka