Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoest al 2 maanden weet iemand wat dit is?

Hoi allemaal Ik ben nu al 2 maanden vollop aan het hoesten elke dag weer. Ik ben al naar de huisarts geweest die heeft wel naar mijn longen geluistert maar die zegt dat er niks aan de hand is, maar ik geloof hem niet zo zeer. Ik ben sneller moe dan normaal dan begin ik te hijgen en te hoesten en ik heb ook minder adem dan normaal. Heb al hoestdrank geprobeert maar dat helpt niet nu heb ik wel van de huisarts pillen gekregen voor tegen de hoest, maar ik geloof eigenlijk niet dat dit helpt omdat ik al hoestdrank heb geprobeert. Ik hoest het meeste overdag maar soms ook wel eens in de nacht. Ben niet aan het piepen en heb ook geen koorts of verhoging. Heb van tevoren ook niet de griep gehad. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand tips.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Erna55
5 jaar geleden
Je huisarts heeft je longen beluisterd en geen abnormaliteiten gevonden.
Dit geloof je niet.
Je stelt nu de vraag aan mensen die je niet kent, die geen medische achtergrond hebben. Om welke reden zou je geloof hechten aan een antwoord hier ? Boven het antwoord van een medisch deskundige.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt waarschijnlijk codeïne-pillen gekregen. Dat is wat anders dan hoestdrank. Codeïne kalmeert de hoestprikkel. Van dat eeuwige hoesten kan je doodmoe worden. De vermoeidheid hoeft dus niet van iets anders te zijn. Je kunt ook gaan hoesten door voortdurende stress, maar als het langer aanhoudt is het misschien toch handiger om een verwijsbrief voor de longarts te vragen. Dat de huisarts niets kan vinden is geen garantie dat er niets aan de hand is.