waarom bij een hernia paracetamol slikken als de pijn dragelijk is?

mijn arts staat erop dat ik 3 maal daags 2 paracetamol slik maar ik vraag me af of dat bij draagt aan het herstel proces aangezien ik normaal beweeg en de pijn dragelijk is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Bij pijnbestrijding, in jou geval bij hernia, wordt vaak Paracetamol voorgeschreven omdat dit medicijn de minste bijwerking heeft en als redelijk veilig doorgaat.
Zwaardere medicatie leidt bij hernia vaak niet tot meer pijnstilling, maar kan kan de kans op bijwerkingen verhogen.

Ik vraag me tevens af waarom je deze vraag niet direct aan je behandelende arts hebt voorgelegd, had je direct zijn motivatie vernomen.

Als paracetamol alleen voor pijnbestrijding wordt ingezet, en jij vind de pijn draaglijk, dan is de keuze voor gebruik aan jou, lijkt me. Op die manier voel je ook tot hoever je met je lichaam kunt gaan.

Maar wellicht is pijnbestrijding bedoeld om je meer en makkelijker te laten bewegen om 'de zaak' soepeler te maken en te houden.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ook hernia gehad, en heb ook niet de juiste informatie hierover gehad van de huisarts. Met als gevolg dat ik pijnbestrijding tot minimum beperkte.
Fout!!!
Maar heb later de uitleg gehad. En zwaardere "verdoving" voorgeschreven gekregen, omdat door mijn handelen het allemaal erg langdurig werd.

Het is dus niet alleen pijnbestrijding. De spieren ontspannen, en lijf ontspant ook door paracetamol. En daardoor "geneest" de hernia beter (voor zover het genezen kan).