Spier in bovenbeen doet pijn, wat is er aan de hand?

Vrijdag (30-03-2018) ging ik met mijn vriendin trampoline springen en had ik gym. Zaterdagochtend merkte ik enige pijn in mijn rechter bovenbeen (ik denk in mijn spier) maar ik ging gewoon naar scouting en liep daar de hele dag. Zaterdagavond had ik best veel pijn. Ik weet niet goed wat dit is en wil het wel graag weten!? Hij is verder niet echt dik.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
6 jaar geleden
Klinkt als zware spierpijn

Antwoorden (2)

Mogelijk heb je last van een overbelaste spier. Gun je lichaam tijd om te herstellen.
Wanneer je ongeoefende spieren ineens te veel of meer dan gemiddeld gebruikt kun je zo'n reactie krijgen.
Trampoline: ..enige pijn in rechter bovenbeen.. je negeerde dit en na een hele dag actief bij de scouting: zaterdagavond ..best veel pijn

Gun je spieren rust het weekend - niet echt dik en - best veel pijn zijn reacties van je lichaam, eigenlijk zijn het waarschuwingen. Het lijkt op simpel overbelasten van je spieren en eentje daarvan protesteert. Als je de hele week niet beweegt en ineens meer dan normaal kan je dit krijgen.

Neem het weekend rust en als het daarna niet veel beter gaat zou ik toch even langsgaan bij de huisarts. Heb je eerder erger pijn het weekend kan je altijd de HuisArtsenPost even bellen en overleggen. Niet gelijk er heen gaan, eerst bellen. Niet meteen paniek, wel even opletten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het best kunnen zijn, ik sport niet zo vaak!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat een goede methode is om dit te voorkomen is een goede warming up en cooling down voor en nadat je actief gaat sporten. Op internet wel te vinden. Kwestie van je spieren opwarmen zodat je zo'n reactie als nu voorkomt.
Beste Poppemie, ik denk dat het gewone normale spierpijn is. ik zelf kan spierpijn, een verrekte spier en een gescheurde spier goed onderscheiden van elkaar. dat komt omdat ik op turnen zit en daar komt altijd wel weer iets voor. ik turn altijd op een zaterdag en heb zondag dan ook wel eens last van spierpijn. als je een verrekte spier hebt dan voel bijna niks meer en kan je ook niet zo goed kracht zetten. aangezien jij daarna nog naar scouting bent geweest en daar heb je veel gelopen neem ik aan is dat het dus niet. een gescheurde spier kan het dan helemaal niet zijn want dan zou je been abnormaal dik zijn geweest.

ik stel voor dat je je been even de rust geeft. dit klinkt raar maar hiermee wil ik zeggen dat je niet te veel meer gaat rennen/springen en wat ook helpt is slapen met een warme kruik tegen je been aan. dan zou het de volgende dag wel weer verminderen ( dit doe ik altijd als ik spierpijn heb )

je hoeft niet bang te zijn spierpijn is meestal na een dag of twee weg. als het nou toch erger word dan zou ik een bezoekje nemen aan de huisarts dan kan hij eventueel een masseer-olie/zalf voor kunnen schrijven ( masseren helpt heel goed tegen spierpijn ) maar houd vooral het hoofdje koel. niet stressen dat is nergens voor nodig het komt allemaal wel weer goed dus ontspan gewoon en blijf koel.

Gr.Iemand