Hoelang houdt misselijkheid aan als je gestopt bent met roken aan de hand van pleisters?

Mijn vriend is precies 4 maanden geleden gestopt met roken. Dit heeft hij gedaan met behulp van pleisters. Nu is het ruim 8 weken geleden dat hij de laatste pleister geplakt heeft maar is meerdere keren in de week heel misselijk. Dit is pas later begonnen, toen hij de pleisters al een aantal weken plakte.

De ondersteuner van de huisartsenpraktijk wist ons niet te vertellen hoe dat kan, want normaal zijn deze klachten eerder over zei ze. Overleg met huisarts gehad, maar geen uitsluitsel gekregen, dus geen stap verder.

Maar mijn vriend ervaart dit als heel erg vervelend en wil er graag vanaf. Zijn dit normale klachten, zolang na het gebruik van de pleisters? (In de bijsluiter staat dat de klachten 6 tot 8 weken aan kunnen houden, maar die is hij al voorbij). Wat kan hij eraan doen?

Hij is 44 jaar, rookte shag (1 buil per 2,5 dag)

Antwoorden (1)

De duur van misselijkheid na het stoppen met roken verschilt per persoon. Het kan enkele dagen tot enkele weken duren. Als je misselijkheid langer aanhoudt, is het raadzaam om contact op te nemen met je arts.
Bronnen:
een maand geleden