Is het normaal als je niet aan de pil bent dat je elke dag van je cyclus klachten hebt?

Ik bedoel klachten als misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn, krampen, puistjes in het gezicht, vermoeidheid.

Sinds mijn 16de was ik aan de pil, nu ben ik een paar maanden gestopt. Maar ik heb echt elke dag wel wat, vooral krampen, hoofdpijn, en vermoeidheid.
Toen ik aan de pil was had ik alleen op de 2de stopdag veel hoofdpijn en spierpijn, en vlak erna begon de onttrekkingsbloeding, en de rest van de tijd (ik slikte meestal 2 strips achter elkaar) had ik nergens last.

Gezien ik lang aan de pil heb gezeten weet ik niet of de klachten die ik voel bij een normale cyclus horen, dat ik nog moet 'ontpillen', of dat er iets mis is.
Kan iemand mij wat uitleg geven of dit normaal is?

Ritsuka
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dit is normaal. Het is een veelvoorkomend symptoom van de menstruatiecyclus. Het is belangrijk om je cyclus te volgen en te weten wanneer je klachten kunt verwachten. Als je klachten ernstig zijn, raadpleeg dan een arts.
Bronnen:
een maand geleden