Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan ik nog langer worden?

Ik ben nu 16 jaar en ben 1,68m.
Ik zou heel graag langer willen zijn, maar ik ben afgelopen 2 jaar eigenlijk niks gegroeid.
Ik heb de laatste jaren ook een heel slecht slaapritme en vaak weinig slaap gehad. Ook heb ik nooit echt veel gegeten.
Ik ben ook groter dan m'n ouders.

Zou ik nog kunnen groeien als ik meer zou gaan eten en meer nachtrust zou hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent 16 jaar en naar mijn inzicht moet je nog ff ;-) Je kan tot je 20 ste groeien. Mocht je er toch erg over inzitten raadpleeg dan de huisarts en stel de vraag hoe jouw lengte eruit zal zien in de nabije toekomst. Laat je niet wegsturen want je zit ermee! Begin alvast met gezonde voeding (schrap zoveel mogelijk bewerkte voeding uit je dagelijkse eetpatroon.) Ik ben een felle tegenstander van het drinken van melk! Melk is voor kalfjes en niet voor mensen. Maar in melk zitten ook groeihormonen (en allerlei andere hormonen.) Probeer een half jaartje volle melk. Mocht het je lukken om te groeien door het drinken van melk dan daarna stoppen met de z.g.n. witte motor. Melk is de witte 'sloper' en nogmaals niet voor mensen maar voor kalfjes! Mocht je meer info willen dan lees ik je reactie wel. Gr. Feetje