wat moet je doen als je arts eigenwijs is en niet wilt luisteren naar de vragen van patiënten?

Hallo,

Afgelopen weken heb ik buikpijn gehad onder mijn navel en rechtsonder in mijn buik. Na weken te hebben gedokterd, wordt het door de arts op obstipatie gegooid. Nu ik dagelijks ontlasting heb, zegt ze nog steeds dat dat het is en dat ik ervan geen pijn moet ervaren. Toch doe ik dat wel.

Ik heb voorgesteld met het telefonisch consult met de arts of er sprake kon wezen van iets vd blindedarm of het zogenaamde buikwandsyndroom (ACNES) mijn arts heeft me echter gewoon op die vragen genegeerd en mij erop aangedwongen om door te gaan met laxeermiddlen. Deze helpen niet + dat ik nu bijna om de 1-2 dagen naar de wc ga (wat normaal is voor mij)

wat moet ik hieraan doen ? Mijn huisarts is een beetje vergeetachtig en neemt dus waarschijnlijk voor vrijdag geen contact op met de arts. Aangezien ik ook al best veel uren me ziek heb moeten melden , maak ik me oprechte zorgen. Mijn huisarts wilt ook niet meewerken aan een second-opinion, totdat de arts mij niet meer verder zou kunnen/willen helpen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een arts kan een second-opinion alleen weigeren als hij zwaarwegende redenen heeft. Dit lijkt mij in dit geval niet het geval dus zou hij mee moeten werken. Neem anders contact op met jouw zorgverzekeraar. Zij kunnen jouw verder helpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ plus vraag advies aan uw zorgverzekeraar:
https://www.cz.nl/zorgadvies/zorg-regelen/second-opinion