Kan het stoppen met de pil zorgen voor meerdere maanden 24 uur per dag duizelig zijn?

Ik ben sinds eind augustus / begin september tot heden bijna elke dag misselijk en/of duizelig. Er lopen momenteel al o.a. bloedonderzoeken via de huisarts om te kijken waar dit door komt.
Het enige bijzondere dat ik mij kan bedenken is dat ik half augustus met de pil gestopt ben, bewuste keuze ivm proberen voor zwangerschap.
Ik ben niet zwanger, dat heb ik al getest, en heb een redelijk normale cyclus.

Maar kan het zijn dat het stoppen met de pil zo lang en zoveel klachten geeft? Ik ben dus nu al 2 maanden bijna continu duizelig (en soms ook misselijk). 24 uur per dag, met af en toe momenten dat ik ECHT licht in mijn hoofd word dat ik moet gaan zitten of mij moet vasthouden aan een muur omdat ik anders om ga vallen.

Of is er iets anders wat het zou kunnen zijn? Ik eet gezond, genoeg, en gevarieerd. Ik houd dit niet elke dag bij, maar ik weet dat ik hiermee wel goed zit.

Ritsuka
6 jaar geleden
8.4K
Amadea
6 jaar geleden
Er kan iets aan de hand zijn met je evenwichtsorgaan. Heb je ook last van je oren/gehoor?
Ritsuka
6 jaar geleden
Geen last van oren of gehoor
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klachten van het evenwichtsorgaan geven een draaiduizeligheid; het gevoel dat je hebt wanneer je net van een draaimolen afkomt, de hele wereld lijkt dan door te gaan met draaien.
Het kan volledig losstaan van klachten van je oren en/ of gehoor.
Ritsuka
6 jaar geleden
Het voelt wel als afstappen van een draaimolen, soms draait alles ook nog als ik in bed lig. Maar soms ook ineens heel licht in mijn hoofd.
Ritsuka
6 jaar geleden
Ontsteking bij evenwichtsorgaan, zei de huisarts. Gaat vanzelf over, gewoon zoveel mogelijk alles blijven doen. Ik heb pilletjes mee voor als ik er echt veel last van heb.

Antwoorden (1)

Hoge bloeddruk door anticonceptiepil

Het slikken van de anticonceptiepil heeft niet heel erg veel invloed op je bloeddruk. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 5% van de vrouwen door het gebruik van de pil een hogere bloeddruk ontwikkelt.

het kan zijn dat jij bij die 5% hoort en nu dus even moet wennen aan een lagere bloeddruk ... vraag eens aan je dokter of hij dat kan achterhalen voor je
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Mijn bloeddruk zit altijd rond de 110/70-75, zit hij al jaren. Weet niet wat het nu precies is, maar volgens mij vergelijkbaar. Maar ik heb een ontsteking van het evenwichtsorgaan zei de huisarts. Gewoon geduld hebben en zoveel mogelijk alles blijven doen.