Bij welke specialist dien ik aan te kloppen voor aangezichtspijnen?

Reeds meer dan 2 jaar heb ik geregeld een paar dagen per maand last van aangezichtspijnen die met geen enkele pijnstiller of ontstekingwerend middel (ibuprofen) te bestrijden zijn.
De pijn situeert zich onder het oog op de kaak, loopt over naar de neusvleugel naar boven het oog en naar het oor/kaakscharnier en vaak ook naar de nek toe. De huisdokter klasseert het telkens onder stress, zonder verder gevolg, maar het belet me vaak goed te werken. Ik heb ook aan die kant een zware vorm van tinnitus. Bij aanvallen kan ik geen lawaai verdragen. Wat moeilijk is op het bureau waar de radio steeds aanstaat en collega's luid telefoneren.
Rusten (liggend) helpt niet echt. Het lijkt dan soms erger te worden. Gaan wandelen of buitenkomen helpt wel wat. Alsook de infraroodlamp.
Ik ben ten einde raad.
Kan iemand mij raad geven ? Ik heb tijdelijk Cymbalta genomen en dat hielp wat maar ik had er draainissen van en nam snel in gewicht toe, dat ik nu, na een jaar nog steeds niet kwijt geraak...
Bij welke specialist ga ik hiervoor best langs ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
fremar
6 jaar geleden
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/aangezichtspijn/behandeling/item41812
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stress is één van de oorzaken, zeker niet de enige, maar wel een waar vaak iets aan te doen is. Tinnitus is een zware stress factor. Magnesium (in goed opneembare) vorm kan veel verlichting geven. Eigenlijk bij alle zenuw gerelateerde problemen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22249877 Bij aangezichtspijn kan ik zo snel geen goeie bronnen vinden.

Antwoorden (2)

Daarvoor kan je van de huisarts een verwijzing vragen voor de pijnpoli.
Hier zit een team van specialisten die gezamelijk uitzoeken waar de pijn vandaan komt. En je begeleiden om op de beste manier met deze pijn om gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Diagnose van aangezichtspijn

Het is vaak lastig voor je (huis)arts om de juiste diagnose te stellen omdat het een relatief zeldzame aandoening is. Het is belangrijk dat je je klachten zeer nauwkeurig omschrijft, zodat je huisarts de juiste diagnose kan stellen. Meestal verwijst hij je naar een neuroloog, KNO-arts of een oogarts. Atypische aangezichtspijn komt vaker voor dan de typische variant, maar is moeilijker te behandelen.
fremar