Helpt fysiotherapie bij bekkenbodemverzakking?

Beste mensen,

ik sport veel en had nog wel eens last van de linker kant ter hoogte van het SI gewricht, maar dat ging vaak na een paar dagen weer over. Nu had ik het weer een paar dagen en bleef gewoon sporten (bodyjam) zoals ik altijd bleef doen en dinsdag ging alles goed niks aan de hand. Donderdag weer bodyjam en de volgende dag kon ik ineens bijna het bed niet meer uitkomen. Zaterdag werd het nog erger en ben ik pijnstillers gaan slikken. Lopen ging wel, maar zitten deed zeer en vanuit zitten opstaan ook. Ook uit bed komen, maar in de loop van de dag gaat het weer steeds beter. Ook moeilijk kunnen plassen (duurt lang voordat het kleine straaltje komen en aan het eind persen) Dokter zegt dat het bekkenbodemverzakking is en moet fysiotherpeut zoeken die bekkenbodemtherapie geeft. Het gaat nu wel weer, maar ik voel donders goed dat het niet goed zit.daar onderin die rug

Ik blijf het wel raar vinden dat die verzakking ineens van de ene dag op de andere plaatsvind. Ik had eerder wel last, maar alleen rond het SI gewricht e mijn vraag is heeft iemand dat hier gehad en helpt fysio wel? Want ik ben 64 en het lijkt mij dat je dan iedere dag dat bij moet houden tot je de kist in gaat en ik vraag me af of ze het niet operatief het zaakje weer op zn plaats kunnen zetten. Dan ben je er van af lijkt mij.

Ben ook moe van dit gebeuren en weet niet of ik door moet gaan met die bodyjam, want '' s avonds gaat het goed, maar ik vrees voor de volgende ochtend

vr gr Gonna

Het beste antwoord

Fysiotherapie kan je zeker helpen hierbij.
Overleg met je fysio hoe ernstig de klachten zijn. En/of een operatie eventueel ook een optie zou kunnen zijn.
Ook kun je vragen of je door kunt gaan met de bodyjam. Of dat rust op dit moment beter is.

Helaas is elk lichaam net een beetje anders. En is de ene bekkenbodemverzakking de andere niet. Dus de enige die echt een zinnig antwoord kan geven op je vragen is een specialist die je fysiek kan onderzoeken. Door de computer heen is dit helaas nog niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gonna
6 jaar geleden
Dank je wel voor de moeite om antwoord te geven. Ik heb nu een afspraak bij een bekkenfysiotherapeut en dan maar afwachten of dat gaat helpen.