Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoge rugpijn na niezen?

ik heb hoge rugpijn links bij mijn schouder na het niezen. ben al een tijdje verkouden. deze pijn voel ik constant alleen niet als ik lig. weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Tussen de ribben zitten allemaal kleine spiertjes. Deze spieren trekken tijdens de nies plotseling hevig samen om de harde luchtstroom vanuit je longen naar je neus mogelijk te maken. Bij deze samentrekking kan zo'n spiertje verrekt raken of langere tijd verkrampt blijven; dat doet pijn en dan met name wanneer dat betreffende spiertje weer in actie moet komen.

Vrijwel altijd is dit de reden voor dit soort pijn. Het is goedaardig en gaat doorgaans na een paar dagen weer over, maar zeker als de overbelasting (het niezen of hoesten) doorgaat kan het ook weken duren.
Uiteraard kan ik via GV geen zekerheid bieden, ga voor meer zekerheid naar je huisarts. Als je er benauwd bij bent, koorts hebt of medicatie gebruikt voor de luchtwegen of die het immuunsysteem onderdrukken ga dan sowieso naar je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding