Zijn pillen noodzakelijk bij een slijmbers in mijn schouder?

Ik slik zelden pillen,krijg ze moeilijk weg en heb al snel last van mij maag maar nu heb ik een slijmbeurs in mijn schouder . Moet je pillen slikken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Als de huisarts die aanraad, ja.
Ze geven ook wel eens een spuit er in, maar dit is zeer pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als je gauw last hebt van je maag als je pillen slikt, kun je maagbeschermers vragen; bijv. Omeprazol.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omeprazol is geen beschermer, het is een maagzuurremmer en laat het nou maagzuur zijn dat de maag beschermd. Echt gezond eten, met wat extra aandacht voor ontstekingsremmende voeding en je bent zo van een slijmbeursontsteking af, pillen dus niet nodig, en dat heb ik het zelfs over een ontsteking die steeds terug komt.

Antwoorden (1)

Iedereen heeft een slijmbeurs in beide schouders, die hoort daar namelijk. Ik neem aan dat je een slijmbeursontsteking bedoelt.

Meestal gaat een slijmbeursontsteking vanzelf ook wel weer over, maar dat kan maanden tot jaren duren en hoe langer de ontsteking bestaat, hoe groter de kans dat het niet wegtrekt.
Op zich is behandeling dus meestal niet noodzakelijk, maar wel aan te raden om de kans chronische problemen zo klein mogelijk te maken.

Voor de basis behandeling zijn er twee keuzes: NSAIDs (pijnstillers met ook ontstekingsremmers effect) of een injectie met corticosteroïden.
De pillen hebben als voordeel dat je geen prik krijgt, maar duurt meestal langer voordat het effect heeft. De injectie werkt vaak véél sneller (soms neemt de pijn al af als de naald nog in de schouder zit.) Nadeel is dat er geprikt móet worden, maar die prik is meestal helemaal niet zo pijnlijk.

Pillen zijn dus niet per se noodzakelijk; er zijn alternatieven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Helder en goed onderbouwd antwoord!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+!
Met een kleine aanvulling: de huisarts is DE persoon om met vraagsteller te bespreken, wat voor hem/haar het beste is.