kan teveel roken je veranderen of als je nicotine te weinig hebt ?

Toegevoegd na 7 minuten:
met nicotine te weinig bedoel ik, als je veel rookt en een dagje niet, dat je karakter verandert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Ja bij Tekort aan nicotine Kan je Heel Chagrijnig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt meer in je hoofd zelf vind ik, het is alleen een smoes om er makkelijk een antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als je veel rookt en dan ineens een langere tijd niet kan dat je veranderen maar dat is niet blijvend.
Je bent in het begin chagerijnig en je gaat wat anders zoeken om te doen je word aktiever laat maar zeggen.

Als je daarna weer gaat roken word je ook duizelig en kunnen je handen gaan tintelen en kan je oog/hand en oog/voet coordinatie minder worden alsof je dronken bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je karakter verandert niet. Wel kan je humeur veranderen, je kunt chagrijnig worden, moeite hebben met concentreren, het koud krijgen, gaan zweten: allemaal ontwenningsverschijnselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 het enige juiste antw tot nu toe naar mijn idee :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een plus van mij. Ik zit er middenin, dus ik kan je helemaal gelijk geven......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou vol, want die fysieke verschijnselen gaan echt over! Het potloden en pennen in je mond stoppen en dan een aansteker willen zoeken duurt wat langer ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook die fysieke ontwenningsverschijnselen vallen vaak heel erg mee hoor ; niet iedereen schijnt daar even gevoelig voor te zijn. En ze zijn inderdaad met een dag of drie, maximaal 14 over.
Het is voor een heel groot deel psychisch, want ook mensen die nicotinevervangers gebruiken (zonder dat ze het weten, anders kun je niet testen) hebben vaak ' ontwenningsverschijnselen' - van iets waar ze dus helemaal niet van het afkicken zijn :lol:
Ik heb meerdere periodes in mijn leven niet kunnen roken - door zwangerschap bijvoorbeeld - en nee, ik kan niet zeggen dat je er door veranderd. Hooguit heb je vreselijke zin in een sigaret, en als het ook nog eens niet geheel vrijwillig is kun je daar nog weleens wat humeurig van worden, maar dat waait vanzelf weer over. Het zorgt zeker niet voor een blijvende karakterverandering ofzo. Je kunt ook niet aan iemand die je een tijdje niet gezien hebt zeggen of die persoon is gestopt met roken of juist is gaan roken of dat er in het rookgedrag geen verandering is opgetreden.

Wel weet ik uit ervaring dat ex-rokers het graag opvoeren als reden voor van alles en nog wat ; 'ja maar ik ben gestopt met roken'. Het pure afkicken van de nicotine echter - dat niet voor iedereen lichamelijk merkbaar verloopt - duurt hooguit een week of twee, terwijl het excuus maanden langer kan worden gebruikt. Het afwennen van de gewóónte kan natuurlijk WEL van alles met je doen, en zeer zeker ook je humeur zeer sterk beïnvloeden, maar dat staat volledig los van de nicotine. Ook mensen die nicotinevervangers gebruiken - niet zelden in een hogere dosis dan wat ze ooit met roken hebben binnengekregen- hebben vergelijkbare buien.