Door wat ben ik gestoken?

2 weken terug kreeg ik last en jeuk van een 'muggenbult', ik dacht dat het een muggenbult was omdat ik vaak werd gestoken. Toen 2 dagen geleden merkte ik op dat het nog steeds niet weg was maar er een korstje over heen zat, ik krabde dat korstje weg en zag dat ik letterlijk een mini gat in mijn arm had met in het midden een soort doorzichtig/wit Achtig puntje. Ik dacht dat het een zwartpuntje was maar bij het uitknijpen deed het veel meer pijn dan bij een puist. Uiteindelijk kwam er een super lang 'naald' uit (het had een soort puntig uiteinde) en die was best wel hard. Bij het uitknijpen kwam er ook een witte vloeistof uit. Nu heb ik er veel meer last van dan normaal want het is helemaal opgezwollen en rood, ook er om heen en het voelt alsof ik een prikje van de dokter heb gehad. Ik weet dus niet wat het kan zijn of dat ik gewoon naar de HA moet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je twijfelt kun je altijd langs de huisarts gaan. Of gewoon even bellen. De assistente kan jou misschien ook advies geven.
Ivana
6 jaar geleden
Een daas of horzel kan het ook geweest zijn. Ik ben ooit overvallen door een hele zwerm. Het heeft wekenlang gejeukt en zag er precies eender uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat komt niet een dier.
Het is een ontstoken haarzakje.
Paar keer afstippen met wat warm sodawater.
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/ontstoken-haarzakje/item116004

Het beste antwoord

De symptomen duiden op een bacteriele infectie onder de huid. Dit soort ontstekingen wordt veelal veroorzaakt door de beet van een daas oftwel paardevlieg. Die lijken op zwarte huisvliegen maar zijn iets lichter van kleur. Als je op je huid landen bijten ze direct en dat is meestal goed te voelen.

Soms gaat de beet ontsteken, omdat door de beet bacteriën onder de huid zijn gekomen. Als na een paar dagen de beet dik is en een korst heeft is een bezoek aan de huisarts wenselijk. Als de ontsteking niet snel weg gaat of erger wordt, wordt soms antibiotica gegeven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hmm, maar ik heb helemaal niks gevoeld van de beet zelf. Want ik voelde alleen maar jeuk, geen pijn. Pas toen ik het had uitgeknepen kwam er pus uit en begon het heel erg pijn te doen