Wat is een normale bloeddruk voor een meisje van 17?

Weet iemand wat een normale bloeddruk is voor een meisje van 17. Mijn bloeddruk is op het moment 105/54 en ik voel me niet lekker, maar de laatste keer toen ik naar de dokter ging voor deze klachten stuurde hij me naar huis en zei dat ik huperventileerde. Terwijl hij me juist expres heel diep heel vaak achter elkaar liet ademhalen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.4K
Erna55
7 jaar geleden
Wat heeft je arts na het meten hierover gezegd ?

Antwoorden (1)

De optimale bloeddruk is 120/80. Een normale bloeddruk is 120-129/ 80-84. Jouw bloeddruk is wel erg laag.