Kan nekpijn doortrekken naar je bovenbeen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja hoor dat kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag zulke dingen aan je huis arts .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ga niet voor elk wissewasje naar de huisarts.
svetivlas
7 jaar geleden
lijkt me geen wissewasje, want het zal dan via de wervelkolom in je been terecht komen. ik sluit me dus aan bij kapperkort

Het beste antwoord

Dat kan. De wervelkolom loopt van je bekken tot aan je schedel. De functie is onder andere om te zorgen voor evenwicht. Als er op een plaats in de kolom iets scheef gaat, proberen de spieren rondom de wervels dat ergens anders te compenseren. Problemen onderin de wervelkolom kunnen uitstraling geven naar het been. Het kan in jouw geval bijvoorbeeld zijn dat de onbalans in de nek wordt gecompenseerd in de onderste wervels, maar het kan ook andersom zijn. Je kunt voor onderzoek naar de huisarts of fysiotherapeut (ook zonder verwijzing). Beter nog is een manueel therapeut, dat is een fysiotherapeut die zich verder heeft gespecialiseerd in de behandeling van de wervelkolom.